Direktlänk till inlägg 28 augusti 2016

Sommar sommar somaaaar.

Av Marie Söderberg - 28 augusti 2016 18:06

Verkar som denna sommar aldrig ska ta slut....hahaha
Med lite eftertanke så har man hunnit en hel del även fast man tycker det går så himla snabbt.

Vädret höll i sig ett bra tag efter vi kommit hem från Skåne samt att vi hade en hel vecka semester kvar.
Är så glad att vi hann och fick följa med på,ännu en tur med MS / Viola.

Det blev ingen lång färd för motorn ville inte gå som den skulle.
Vi lade till vid ett fint ställe och tillbringade hela dagen där.
Det var jättevarmt men lite disigt emellanåt.
Vi hade mat vin kaffe och fika med så det räckte och blev över.

Förutom vi fyra hade vi två fyrbenta med oss. Jumjum och Holger.

Holger var trött på hemvägen hahaha.

Kämpar för att hålla ögonen öppna.

Jumjum ville sitta i mitt knä på båten hihi.

Det blev en tolvtimmars innan vi kom hem.
Jag var så varm och tog ett sista dopp för dagen i Bleken innan jag gick och lade mig.

Det var nästan synd och skam att gå o lägga sig dessa vackra kvällar men denna kväll och natt fick jag sommarens första solfrossa.
Frös som en tok fast var kokhet i huden.
Solen tar på sjön, den saken är klar.

Veckan därpå blev ett kört återseende när alla var hemma från sina semestrar.
Sigrid blev helt galen när hon fick se Vilmer och bara skrek o tjoade.
Vi samlades på grönan 5 för lite grill.

Korvarna ????

Vi firade Ida 30 år.
Hon och Daniel har köpt hus i övre Svärtinge.
Så gulligt vid en liten sjö.
Hela släkten samlad igen.

Älskar den här bilden ovan!

Ida lyckades försvinna varje gång kameran kom fram men där fick jag med henne iaf på bryggan.

Deras hund Alexsis.
Vi bjöds på en hejdundrande buffé , det var mat för ett helt kompani.
Fast det var vi ju nästan..
Så himla gott var det!

Nej men där står hon ju igen födelsedagsbarnet <3

Å där sitter glad och cool hehe
Mycket rolig dag.
Tack Ida och Daniel för den!

Jag har även hunnit med en sväng till torpet hos Lena.
Trevligt det oxå som vanligt.
Mycket skratt blandat med allvar samt god mat och dryck

Jag vaknade i ottan som vanligt, bryggde lite kaffe och njöt av morgonsolen

Sen kom Marley och vi tog en promenad han och jag.

Insåg hur jag saknat hundpromenader när vi gick längs grusvägen.
Lena bjöd på rökt fisk till lunch enligt tradition.

När jag kom hem fick jag fortsätta med lite lyx.
Stefan hade besök av Bojje när jag varit borta och han hade lagat fisk och skaldjurssoppa som vi åt till kvällsmat.

Smakade mycket bra!
Han stannade ett par dagar till.
Vi fick även besök av Håkan och hans son Kevin.
Ett par vi brukar träffa hos Bojje i Rayong.

Fortsatte lite på skaldjurstemat.

Förra helgen var syrran och Per-Åke mamma o pappa här.
Vi käkade kräftor även då.

Lite fördrink och slagsmål med getingar.

Det bästa med augustikvällarna är mörkret och man kan tända massor med ljus.

Snygg inredningsdetalj den där gröna hinken med läsk i ....

Tro det eller ej men nu är jag framme vid nutid!
Tänk vad en stukad fot kan göra!

Som för övrigt repade sig snabbt.
Behövde inte ens bli sjukskriven mer än en vecka.

Vilket väder vi haft i slutet av veckan!
Augusta har ju inte bjudit på sin bästa sida direkt.
Just som man trodde det blivit höst kom värsta värmeböljan.
Passade på att ta hit skitungarna , dom stora över fre-lör
Anna o Karin kom upp oxå med dom små och vi badade och hade det så skönt

Hihihi ibland blir inte bilderna så bra men den här var rätt kul haha.
Vi hade en helmysig kväll och grillade hamburgare.

Sen somnade dom små liven med var sin padda.

Dagen efter åkte vi lite båt.
Skulle kolla på skördemörde men det blåste för mycket tyvärr.
Eller kanske tur,...

Köttbullar makaroner och pannkaka stod på önskemål till lunch.
SÅKLART MORMOR FIXAR!

Som inte det var nog koket jag äppelmos till pannkakorna.

Lite dåliga bilder i slutet pga att iPhone av någon anledning inte inte delat fotona till iPad ....?.
Idag har det inte gått många knop varken på sjön eller land.
Tar det lite piano och hämtar krafter till veckan som kommer med fullbokat hotell samt barnvakt åt Siggan Tors-sön då övriga familjen ska på lite minisemester till Astrid Lindgrens värld med Sallan.

Ja ni folks.
Det var alles.
Kommande inlägg blir nog mer text än bilder men nu har jag i alla fall dokumenterat vår och sommar.
Det tog ett tag.
Stef börjar gnälla om mat.
Hinner inte förhandsgranska så ni får stå ut med ev feltryckningar på tangenterna hehe
Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Söderberg - 19 oktober 2016 14:17

Eftersom denna sida kraschar hela tiden finns jag nu på: mariemajsan.wordpress.com ...

.

Av Marie Söderberg - 9 oktober 2016 16:58

Av Marie Söderberg - 9 oktober 2016 16:35

Inlägget som följer handlar om vår vecka på Kreta.Av någon anledning har texten hamnat under fel bilder på flera ställen.Typiskt att det händer just mig...... Hoppas ni förstår ändå ....blir så mycket jobb att göra om allt då det inte går att rediger...

Av Marie Söderberg - 9 oktober 2016 16:22

Så var vi hemma igen efter en riktigt härlig och rolig semester med barn och barnbarn på Kreta.Flygresan gick bra med kidsen.Lite meckigt iofs att få dom att sitta still (mest Sigrid det lilla vilddjuret) Vi bodde på ett väldigt fint all inklusive ho...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Vardagsbestyr

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards