Direktlänk till inlägg 25 augusti 2016

Sommar forts!

Av Marie Söderberg - 25 augusti 2016 16:46

Vad hände resten av sommaren då?
Vet att den sprang förbi väldigt fort som vanligt.
Har haft turen att få vara ledig rätt mycket och det är jag väldigt tacksam för.
Allt tack vare vår duktiga Linnea som tagit hand om hotellet hela sommaren och även telefonen.

Midsommar var jag visst väldigt upptagen.
Hade inte tagit en enda bild men hittade några via Line som jag visst tog och skickade till Vanna.

Samma gäng samma välkomstdrink :-)

Samma käk. Same procedure as every year!
Saft med sugrör o sinka till Mats.
Sill o snaps till oss övriga hahahaha , varför är det så roligt varje gång?
Vilken härlig midsommar det blev med kanonsol och tom bad.

Efter midsommar hade vi två veckor semester.
Var en sväng i Karlstad och hälsade på Agneta och alias röjsågs-Gunnar.
Dom bor så himla fint precis vid Vänern.

Gunnar tog med oss på lite sightseeing.
Vi körde förbi Krister Sjögrens bostad.
Så här ser det ut.

Smyg-paparazzi fotade såklart.

Vi gick en sväng runt i omgivningarna där dom bor.
Så fint ordnat med gångar av trä längs sjön.

På kvällen blev vi bjudna på havskräftor.
Deras grannar kom också och hälsade på.

Jägarns va gott det smakade.

Dag två tog vi bussbåten in till Karlstad och käkade lunch.
Så trevlig idé med bussbåt.
Gunnar och Agneta bor på Hammarö och båten gick därifrån till Karlstad på Klarälven.

Mycket fin stad Karlstad.
Vi käkade lunch som sagt och shoppade lite (Agnatha o jag såklart) ;-)

Agneta hade snappat upp att jag samlar på Kockums saker när dom var här förra sommaren.
Jag fick dom här fina hinkarna av henne.

Blev så fint med kryddväxter i.

De små liven har såklart varit här och lekt i sommar.

Lycklig tjej i pyjamas med sina smultron o blåbär.

5:e juli hade vi kalas för Sigrid ett år.

Alla var där utom Karin och Ola som jobbade samt min mor som låg på lasarett.
Stef o jag var Tild o Vilm vakt.
Det är så roligt när vi träffas hela släkten med kusiner och sysslingarna.
Siggan var lite misstänksam mot tårtan först innan hon förstod vad det var hihi.

Sötkorven<3

Snart är det dax för nästa kalas.
Vilmersson ett år 13:e september.

Lilla charmtrollet <3
Hahaha kolla in Siggan med håret i motvind!

Avslutar idag med en vidrig och en fin bild från Bleka.
Tar den vidriga först!

Mega-Vider på flotten!!!!!

En tidig morgon i augusti efter löprundan.
Dimma vid viken och varmare i vattnet än i luften.
Det lilla som gör livet värt att leva!!
Bland annat.
Fortsättning följer.
Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Söderberg - 19 oktober 2016 14:17

Eftersom denna sida kraschar hela tiden finns jag nu på: mariemajsan.wordpress.com ...

.

Av Marie Söderberg - 9 oktober 2016 16:58

Av Marie Söderberg - 9 oktober 2016 16:35

Inlägget som följer handlar om vår vecka på Kreta.Av någon anledning har texten hamnat under fel bilder på flera ställen.Typiskt att det händer just mig...... Hoppas ni förstår ändå ....blir så mycket jobb att göra om allt då det inte går att rediger...

Av Marie Söderberg - 9 oktober 2016 16:22

Så var vi hemma igen efter en riktigt härlig och rolig semester med barn och barnbarn på Kreta.Flygresan gick bra med kidsen.Lite meckigt iofs att få dom att sitta still (mest Sigrid det lilla vilddjuret) Vi bodde på ett väldigt fint all inklusive ho...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Vardagsbestyr

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards