Alla inlägg under februari 2016

Av Marie Söderberg - 24 februari 2016 15:49

Gillar inte den här bloggbplatsen!!
Därför glest med inläggen.
Orsak: det går inte att spara inläggen i appen och gå tillbaka senare.
Blir så "nevrös" att allt ska försvinna jag skriver...sen går det inte att lägga till emojisar
Får väl köra på ändå.

Eftersom ingen av er hittade någon som ville jobba på Alléhotellet fick vi hitta en själva!
Fast egentligen var det så att som en gåva från himmelen fick vi en förfrågan om jobb.
Hon heter Minna och började i måndags.
Elin som jobbar sin sista vecka nu håller på att lära upp henne och jag har tagit ett kliv tillbaka för att pusta ut innan måndag då jag får ta över skutan med telefon o hela köret igen.

Om två veckor drar vi till skogs igen.
Fy FAAAN vad det skall bli skönt att flytta från detta lyhörda hus med folk som klampar runt med käppar på nätterna samt en dement tant som skriker dagar o nätter på sin stackars man...
Kommer nog aldrig vänja mig att bo i lägenhet!
För att inte tala om trafiken som hörs här utanför stora Allén , folk som kör formel ett på rakan.
Tänk att sova här på sommaren och inte kunna öppna fönstret. Stackars människor ..
Det är nog tur för grannarna här att vi flyttar snart för jag börjar bli som Ove här på området hahaha.

Vi hade småtjejerna med oss i helgen till stugan.
Herre min je...det gick i 110 fre till sön haha men roligt hade vi.

Älskade barn.
Stef o jag somnade kl åtta på söndagskvällen totalt slut. Haha

Annars florerar sjukstuga ff runt omkring oss.
Stef har legat i flunsan sedan i måndags.
Karin Ola och Vilmer också
Jag tog med Tilda till prästgården med ÖF igår
Det var korvgrillning och uteaktiviteter där.
Anna och Sally var också med.

Min dumma padda fattar inte att överföra bilder som den ska så man får hitta andra vägar hehehehe

Ikväll blire junta hos Erika i Jöntorp.
Ska bli trevligt.
Hon har utlovat skorpor till kaffet till mig på instagram.
Bevis på det!

Hoppas på såna där italienska biscotti med Amarone vin till :-)

Själv har jag bakat fröknäcke och lchf frallor i bullformar idag.

Mmmm fick godkänt av chefen iaf.
Kanske tar med några till kaffet ikväll för säkerhet skull ;-)
Ifall det bara blir veteskorpor från Coop eller nåt.

Bäst att sluta nu med risk för att det spårar ur...
Några fler bilder kan ni få.

På återseende.

"Vilma"

Sigfritt som hon heter ibland.

Vill ha!!!!!!!

Näbbmöss som varit i farten!

Sju månaders baby using iPhone hahaha

Fullmåne över Östermalm

Av Marie Söderberg - 17 februari 2016 06:54

Just som vi trodde allt löst sig på firman fick Jossan fast jobb.
Önskar henne verkligen grattis till det såklart!
Fast inte kul för mig som åter igen blir ensam på firman from etta mars då även Elin slutar ...
Dessutom är dom flesta runt omkring mig sjuka och jag är glad för varje dag jag står på benen!
Så... Känner ni någon som är intresserad av att jobba på Alléhotellet from gärna igår fram till sommaren till att börja med så hör av er!
Vi behöver någon som kan lite av varje.
Hantera kassan , svara i telefonen göra frukost tidiga morgnar, städa, tvätta mm
Man får heller inte vara rädd för att jobba ensam vissa tider på arbetsdagen!

Vi har en person på intervju idag men vill gärna ha fler att kolla med.

Av Marie Söderberg - 15 februari 2016 17:45


I lördags var Stefan jag och Benka på en brädgård i Vreta kloster och kollade på ekplankor till vårt blivande matsalsbord.
Det ska bli ett långt och smalt bord 80X270 cm.
Har aldrig sett på maken till brädgård! Iofs är man väl ingen flitig besökare på brädgårdar men ändå.
Inte lätt att hitta grova plankor som är så långa eftersom det inte går att skarva när det ska bli ett bord.
I alla fall så fanns där att välja på!
Ägaren var även snickare och tillverkade möbler , trappor grindar och allt möjligt annat både. Sverige och utlandet.
Vi fick se en stomme till ett växthus som han höll på med.
Allt i grova ekplankor, så fint så jag inte skulle vilja se det färdigt nästan!!!!
Skulle nog dö av avund då...summa sumarium 200 000 utan glas.
Får nöja mig med en bordsskiva för ca 3000 sisådär...fast det blir nog bra bara han får ta fram och hyvla till en fin skiva.
Kul att ha något nytt att se fram emot nu när det snart är dax att flytta upp till lugn och ro igen.
Kommer nog aldrig att vänja mig att bo i lägenhet!
Särskilt så lyhört som det är här!!!!

Vi åkte förbi Grensholm på ditvägen där vi byggde vårt första hus 1978.
Vår första investering.
En Västkuststuga vid sjön Roxen.
Så här ser det ut nu.

Förutom den lilla stugan på höjden , altanen och färgen så ser det exakt ut som när vi byggde den.
Även spisen murade vi upp.
Kul att se den igen.

Vidare for vi hemmåt för att fira Tilda tre år.

Det var full rulle när vi kom, blev lite sena.
Karin hade bakat en jättefrän Skalmantårta.

Ho ä så påhittig den där flicka!
Tilda blev riktigt uppvaktad och fick fylla på leksaksförrådet ytterligare haha.

Där borta i hörnet står hon och mecklar md sin nya cykel.

Vi skulle ha med oss Sigrid hem och ha henne till dagen därpå.
Hon var så nöjd och glas det lilla livet.

Där kom Vilmersson med på bild hihi vet inte hur man raderar....bäst att inte ge sig på att redigera så allt försvinner....
Han är väl för söt lille prinsen.

Hmm.....det ska börjas i tid!!!

Måste sluta här.
Ska på gympa strax och måste sätta i värmarn i bilen ett tag.
Himla kyla igen så här i februari ......

Av Marie Söderberg - 7 februari 2016 16:53

I fredags ropade jag hem en ryamatta på Finspångs loppis.
Tänkte till stugan under soffbordet.

Såklart ledde detta till mersmak!
Vi var i Nrkp igår jag Anna o Karin för att käka brunch på Pappa Grappa och shoppa lite.
Det blev nya gardiner till vardagsrummet i stugan, passande till nya mattan förstås.

Köpte även en lite vårig kappa till köket i lägenheten med tillhörande torkhanddukar.

Behöver bara lite nya växter också så blir det trivsamt ett tag tills vi flyttar om ett par månader.
Möjligen tar jag med kappan till köksfönstret i stugan då..
Det blev lite gatlopp i butikerna eftersom mammorna hade lämnat sina små i fädernas händer hehe
Den ene fadern hade varit på lite festligheter dagen innan och den andre hade en släng av influensa, så vi splittrade på oss och gjorde vad vi skulle innan brunchen.
Effektivt och fokuserat! Vi fann det vi skulle ha.
Brunchen var mycket god!

Semelbullarna avnjöts i torsdags på Juntan hemma hos Berta.
Före dom fick vi en smarrig kycklingfilé inlindad i parmaskinka med krämig sås.
Till det färsk pasta.
Uj uj uj pasta och semla...inte bra för lchfare inte bra men gott gott.

På tal om lchf har jag kommit på ett och annat bra middagstips.
Gjorde tex den här goda paneringen till torskfilé förra helgen.

Blandade mandelmjöl sesamfrö och riven parmesan
Vände som vanligt i uppvispat ägg och stekte.
Till det en kall sås på créme fraiche lite hummerfond majonnäs och dill och en god sallad.

Efterrätt
Kladdkaka i micron

Bakad efter den här bradiga boken.

En annan bra sak jag läst mig och provat fram är hur man får en gratäng med typ vit sås att bli krämig.
Koka upp grädde, låt svalna. Rör i några äggulor innan du häller på såsen i gratängen.
Bra till fiskgratäng , lasagne och moussaka.

Denna helg kan jag klappa mig på axeln och säga att det var bra gjort att springa hem från Bleken.
Både i fredags och idag!

Motigt emellanåt men på G i alla fall!

Avslutar idag med några färska bilder på mina små guldklimpar <3

Märkta av vattkoppor de små liven ...

Ha en skön söndagskväll.

Av Marie Söderberg - 2 februari 2016 17:00

Blir tokig på näbbmöss snart!!!!
Vill varna för att ni som läser detta inte ska äta middag inom den närmsta tiden,,,
Nu ratar dom den svindyra sändaren vi köpte som ska ge ifrån sig otäcka ljud och hålla dom borta.
In kommer dom!
Vi har nu provat allt. Satt upp vanliga fällor och när en fastnar och dör kommer nästa och äter upp den.
Bara svans , hår och tänder kvar när vi kommer för att kolla.
Resulterar i att där det finns mat där stannar vi....
Köpte råttgift och lade ut utomhus under hinkar med en liten springa under så inte fåglar och annat skulle komma åt.
Smart att ta dom innan dom går in i huset tänkte vi...och mycket riktigt har dom ätit upp giftet, bara det att nu har en gått in i huset får att lägga sig att dö någonstans där vi inte kan hitta den.
Stanken var hemsk igår och jag gick omkring med ett skohorn och petade på soffkuddar och andra skrymslen livrädd för att stöta på ett lik!
Det var omöjligt att hitta den. Ligger väl inne i en vägg eller under golvet någonstans.
Vi har aldrig någonsin varit med om så mycket näbbmöss förut som det varit i höstas och i år.
Dom är så vidriga!!!!!
Ska inte publicera bild på döda möss även ifall jag har några haha.
Nån måtta påt får det vara!

Undrar varför alla bloggappar ska jävlas med mig!!!???
detta inlägg skrev jag i måndags.

hann inte klart, sparade därför i utkast för att fortsätta en annan dag.

letade som en galning efter utkastet som ej går att hämta via appen.

Frågade en expert på området vid namn Anna Söderberg som fann att man måste då in via safari, logga in på bloggplatsen.se och gå in på redigera inlägg.

Hittade just inlägget här nu men vet inte hur jag kopierar det till appen där man hämtar foton osv....SUCK VAD TRÖTTSAMT DETTA ÄR! Varför ska dom göra allt så svårt?????

 Får publicera de här tråkinlägget sålänge.


nu in i duschen och fixa te sig lite till junta ikväll hos syster Berta i stora staden :-D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Vardagsbestyr

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards