Alla inlägg under januari 2016

Av Marie Söderberg - 30 januari 2016 13:29

Börjar sakteliga komma igång med lite träning nu.
Karin o jag har börjat på Korpen.
Testat på lite av varje och fastnat för några svettiga pass samt poweryoga.
Vet i sjutton vad som händer kroppen av yogan...har bara varit två gånger än så länge och båda gångerna har jag släpat mig till sängen,sovit som en klubbad säl och vaknat helt tung i kroppen av väckarklockan!
Det gör jag inte ofta numer...vaknar ett antal gånger per natt annars.
Dagen efter harvat varit så himla trött i musklerna fast pigg i huvudet.
Förra veckan var jag dessutom hos Janne (lotorps massage ) och fick andningsmassage sen yoga dagen efter.
Blev nog för mycket för kropp och själ haha.
Det där med djupandning är man ju inte så bra på!!!

Mamaste ?? eller vad man säger.
Haha nävars har inte blivit så flummig som det ser ut.
Hade hittat en matta på Lidl som jag köpte till mig och Karin att ha med på kursen.
Var tvungen att göra mig lite lustig över det såklart.
Bilden var ämnad till Karin och att jag skulle peppa henne lite hihi.

Nu har mormors lille prins fått vattkoppor så det blir väl ingen gympa på söndag..
Tog för säkerhet skull ett joggingvarv ute idag :-)

Fy för bara farao vad jobbigt det var!!!!!
Fast såå skönt ändå!
Tittade i runkeeper och såg att senaste löparrundan gjorde jag 15 sep förra året....
Dax att ta tag i löpningen nu ifall man ska fixa åtminstone vårruset i år!
Hoppas på noll snö resten av vintern!
Ett önsketänkande men man kan ju få göra det ändå.

Nog om detta!
Får man fortsätta att drömma om våren så vill jag ha ett sådant här bord i Bleken!

Hittat på FB.
Visst är det väl så skitsnyggt??!!
Ska försöka få Bänka att snickra ett!
Aashhggr ....nu kommer våren med alla habegär...
Vill även ha en grythyttanmöbel en järnsäng och nya möbler till uterummet.
En bastuflotte osv osv
Drömmar måste man ha och förhoppningsvis slår någon av dom in.

Idag är det bara en sådan skön lördag med ingen planering.
Sittande soffhörnet resten av dagen och kanske titta på några avsnitt av homeland.
Så himla bra serie på Netflix :-)

Imorrn ska jag hälsa på hos Elin i Sörping.
Hon ska ha Me & I party.
Ska bli trevligt.
Ha en trevlig helg.

Av Marie Söderberg - 24 januari 2016 16:14

Ska försöka fatt mig kort vad som hänt i mitt liv under två månader jag varit borta från bloggandet...vilket inte blir så lätt?
Kommer att skriva här nu istället eftersom blogg.se inte verkar kunna lösa problemet med sin app!
Är inte så haj på fen här sidan än så vi får se hur det kommer se ut vid publicering.

Drar tillbaka minnet till några dagar innan jul då vi blev bjudna på ett härligt julbad hos Surra o Gerta i deras tunna.

Det var såå skönt!
Vi drack champagne och åt småplock.
Badade i över två timmar.

Blir svårt att bräcka nästa gång det är vår tut att bju igen ?
Längtar fortfarande efter en bastu uppe i stugan.
Måste nog göra slag i saken och införskaffa en bastuflotte i vår!

Julaftonen firade vi hos fram Söderberg på gröna vägen 5 i deras nya hus.

Väntar på tomten

Resten av dagarna tog vi det lugnt.
Hade Mats o Jaana på kalkon på annandagen.
Nyår firade vi sedvanligt hos Nettan o Jonas.

Nettan är en fena på att duka fint ?
Vi åt en trerätters såklart som alla andra denna kväll.
Maten var uppdelad mellan paren.
Ingen av oss mer än de som stod för dryck var nöjd med resp rätt men det smakade gott ändå.
Jag hade lagat hummersoppa som blev för salt
Jonas var missnöjd med sin bearnaise och Lotta var missnöjd med sin kladdkaka som inte blev tillräckligt kladdig haha
Jonas och jag har bestämt att nästa nyår tar vi catering!
Då kan vi klaga allihopa utan att behöva ta åt oss ??
Kvällen var mycket trevlig, vi spelade spel och betedde oss som pensionärer då vi hade svårt att läsa på korten.
Nettan tog tillslut fram ett förstoringsglas.
Det tyckte Anne-Sophie var kul och var tvungen att messa med sina kompisar hur hon firade sitt nyår hemma hos föräldrarna?
Nåja..jag förställer mig lite på bilden för hennes skull ?

Det var för övrigt kul att samtala med Anne-Sophie , var länge sedan jag träffade henne.

Ja, gott nytt år då!

Så där en aning i efterskott ?
Dagen efter gick vi även det sedvanligt en långpromenad för att hämta hem bilen framåt lunch.
Höll på att garva ihjäl mig när den sk blomsterflotten kollapsat?

Det mest osmakliga jag sett faktiskt!
Passar iofs i Thailand på long Katong eller vad det nu heter?
En högtidsdag där man lägger ut massor av blommor i havet.
Här i Skutern ser den bara fruktansvärt ful ut!

En annan tradition på nyårsdagen är ju pizzan!

Å en stor stark.
Blev en kebabpizza nr två från Babylon ????
Konstigt förresten att ingen har kommit på pizzadagen än...?
Finns ju dagar för allt möjligt nu mer! Kanelbullen , kramen, räkmackan o Gud vet allt!
Pizzans dag borde ju vara på nyårsdagen!

Den 2:a januari fyllde Mats 55:a
Vi hängde med dem på en liten utflykt.
Först stannade vi till i Flen.
Alltså måste jag bara säga att folk som klagar på Finspång...har ni någonsin varit i Flen???
Vilken ångestbygd!
Stackars Jaana som bodde där som liten ?
Nävars skämt åt sido.
Jaana ville visa oss var hon bodde och gick i skolan.

Här är skolan, den ligger precis mitt emot där hon bodde, var ju coolt ändå!

Vi tänkte ta en korv med bröd men kände inte för att stå ute i kylan så vi fortsatte till Eskilstuna och tog in på hotell sen gick vi till en grekisk resturang och käkade.

Det var så himla gott!
Efter det gick vi en sväng på stan men det var så himla kallt så vi spelade på lite trav och gick till hotellet och umgicks fram till det var dax att äta än en gång.

Champagne och presentöppning

Fin utsikt över stan från hotellrummet

Vi tog första bästa resturang runt hörnet och den visade sig vara lika bra den.
Jaana och Stefan käkade ostron till förrätt.
Jag var fortfarande mätt efter lunchen och orkade bara oxfilé med pasta med parmesan samt äppelkaka till kaffet ?
Dagen efter tog vi ett stopp på sundbyholms slott där de spelar in speedatingen i bonde söker fru.

Det var kul att se live.
Vidare stannade vi vid ett annat fint slott som jag glömt vad det heter..
Ligger mellan Eskilstuna och Katrineholm
Ska tillägga att vi var vid någon tråkig travbana oxå som inte är värt nåt med att nämna här ?

Vackert,
Vi stannade till sist på Biltema i Katrineholm och snålade till med en kaffe o bulle för fem spänn haha

Mest för att vi behövde lätta blåsan!
Summa sumarium: Micket trevligt!!!

Avslutningsvis på julledigheten tog vi en sväng till Nrkp och gick på bio med syrran och Ärtan.
Vi käkade först på Butlers resturang.
Efter det gick vi ljusprommenaden , det var jättekallt men väldigt fint.
Vi såg en man som heter Ove, den var både sorglig och rolig.

Saint Eva ?

Det var den ledigheten.
Kidsen har haft vattkoppor också.
Stackarna så dom såg ut ett tag?
Nu är det över som väl är och skönt att dom haft det!
Bara Vilmer som verkat klarat sig pga amning.
Dom växer så fort de små liven.

Karin och jag har börjat på korpen .
Vi gympar och går på poweryoga.
Där emellan försöker jag springa lite på löpbandet, har tagit några mil nu ??

Det där var igår!
Vi ska försöka oss på tjejmilen i höst efter vårruset så det gäller att träna upp sig nu!
Bra att ha ett mål.

En annan kul grej är att vi ska resa till Kroatien den 4:e juni vi i juntan.
Ska bli sjukt kul?
Hade gänget på moussaka härom veckan då vi smidde planer.

Vi har även bokat en resa till Kreta i oktober då Stef fyller hela 60 bast!
Vi ska ta med oss barn och barnbarn.
Blir all inklusive med Bamseklubb o hela köret.

Här ska vi tillbringa semestern .
Blir full fart. Roligt?

Ja...det var ett litet utdrag över vad som hänt sedan sist.
Ha det sålänge

Av Marie Söderberg - 24 januari 2016 14:51

För tredje gången gillt ska jag försöka skriva om inlägget som försvann i periferin.
Kommer att skriva här nu istället.
Drar tillbaka almanackan till några dagar före julafton då....blir ett långt inlägg är jag rädd ?

Vi blev bjudna hem till Surra o Gerta på ett härligt julbad i deras tunna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Vardagsbestyr

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards