Alla inlägg under mars 2016

Av Marie Söderberg - 7 mars 2016 15:11

Äntligen har våra tio kineser anlänt till hotellet.
Har haft lite ångest och en och annan stressdröm om dom på nätterna.
Vi håller på att avveckla våra uthyrningslägenheter nu för vi ser ingen lönsamhet i dessa längre med allt underhållsjobb osv.
Vi hade hunnit sålt tre st innan vi fick bokningen med kineserna...vore ju perfekt att alla kunde bott där annars.
Just som vi tömt lägenheterna hoppade en av köparna av..
Anna o jag tog ett snabbt beslut.
Vi lägger två av kineserna i den lägenheten i alla fall.
I fredags körde Jörgen och jag tillbaka alla möbler, husgeråd, tavlor mm mm
Dess värre hade vi sålt sängarna och soffan så vi fick ragga upp lite hemma hos Karin som hade två extra sängar på vinden och två gamla fåtöljer i källaren.
Hahaha snacka om dubbelarbete....
Nu bor fyra kineser på hotellet och sex i lägenheter samt att dom har en lägenhet för matlagning.
Får man säga kineser förresten...?
Man får ju inte säga eskimå längre, det har tydligen blivit ett fulord...tror det heter lemurer ellr nåt i den stilen...äh måste googla!
Vänta ett tag. Inuiter hette det visst hehehehe
Tycker att jag liknar en Inuit på den här bilden faktiskt

Eller dotter till Stefan Löfven hahahaha
Nä fy fasen va lågt va?
Fast lite roligt ändå;-)
Biden är från snapchat.
Skickade den till Elin Söderberg, nej förresten Filipsson heter hon ju nu ja.
Precis som min Karin som ska bli fru Hasselgren den 7:e maj :-D
Där av texten och frågan till Elin.
Blir dop och vigsel i slottskapellet och middag i mässen efteråt.
Roligt!
Dom minskar i antal Söderbergarna...

Hoppsan nu kom vi ifrån ämnet litegrand.
Jag säger väl kineser ändå eftersom jag inte är bildad nog att veta bättre..
Alla var nöjda och glada i alla fall.
Gjorde lite specialfrukost åt dom i morse med nudelsoppa och dito tillbehör.
Sen sprang dom runt mig och utomhus med sina telefoner , fotade och filmade både på mig och på all snö som kommit i natt.
Blir nog bra med dom, kul att dom var nöjda.
Ska ju stanna i tre månader hos oss.

Annars håller jag på att bli galen på alla som är sjuka hela tiden!
Konstigt att jag själv står på benen...kanske beror det på magnesium sprayen jag använder??
Karin med familj har väl haft den ena influensan efter den andra nu.
Idag hade hon ont i bihålorna efter att ha varit frisk från förkylning i typ fyra dagar.
Sally ligger oxå i feber och Sigrid var dålig i magen.
Stef har varit sjuk i en vecka.
Personalen på hotellet sjuka osv osv

I lördags var vi hos Mats o Jaana som sagt och skulle planera vintersemester 2017.
Det kom upp många förslag men lutar åt Sanfransisco och ev Mexiko eller någon kryssning.
Vi hade både Kapstaden och nys Zeeland på tapeten men det får vi ta en annan gång!
Måste ju börja nånstans ändå med planering.
Trevligt med att komma bort och bara bli serverad mat och dryck :-)

Igår var en riktig slappardag.
Satt o hängde framför Vasaloppet och kollade flygpriser mest hela dan.
Benka (snickarn) var här en sväng på förm och limmade bordsskivan.
Sen satt jag och kollade på gamla videoinspelningar från Blekenbygget 1993 hihihi
Det var tider det!

Nu har visst min iPhone bestämt sig för att inte överföra bilder från iCloud till iPad längre.
Blir så där knäpp ibland.
Orkar inte bli frustrerad längre på alla tekniska prylar man är tvungen att ha nu för tiden....
Därför inga bilder på dagens inlägg!
Ska försöka hitta någon gammal bild att avsluta med ändå.

Blev dom här fina entrecote bitarna som vi köpte på Viberga för ett tag sen.
Så här ska en entrecote se ut!!!!!
Med en fläskig fin fettbit i mitten.
Den var mycket momschig.

Har ett beslut att fatta idag...
Ska jag åka in själv på gympa idag utan Karin alltså????
Känns inte optimalt om jag säger så....köra den här himla dåligt plogade vägen in till byn ikväll......
Får se vad andan faller på.

Hej.

Av Marie Söderberg - 5 mars 2016 16:48

Vet inte vad som hände nu...
Kan inte redigera i den här bloggen!
Här kommer bilden på skorna jag köpte iaf!

Av Marie Söderberg - 5 mars 2016 16:43

Sitter och sliter en bärs i väntan att få komma hem till Merouvos på middag ikväll.
Vi ska planera vintersemester 2017.
Kan bli allt ifrån Hawaii- kryssning-cuba-LA.
Vad vi devenitivt vet är att det blir inte Asien iaf!
Kul att ha sett några avsnitt på När och fjärran, fick många bra tips.
Hawaii verkar ju härligt!

Idag har jag planterat om alla pelargoner och andra växter.
Herre Gud vad man vänder till med jord överallt!!
Skönt att det är klart nu, det var behövligt kan jag säga.
Alla blommor i fönstret tittar så tacksamt på mig nu.

Citrusträdet är översållat med frukt och har överlevt vintern här i stugan.

Ja vi har flyttat upp nu.
Det är så skönt.
Håller på att fixa o dona med allt möjligt.
Vi var och hämtade vår bordsskiva i veckan.
Älskar den.

Ser ni Gandalf med sitt skägg och hår som blundar?
Fick ekskivan utsågad av samma trä som vi limmade ihop spegelvänt.
Benen ska bli av bockmodell.
Sedan ska skivan sågas av till 80cm bred.
Längden blir 280cm.
Ett långt smalt bord, blir kanon!
Har även fixat en lekhörna till kidsen.

Snart färdig.
Ska bara sätta upp lite foton och gardiner samt måla furumöblerna vita.
Kul att göra om lite, det piggar upp.
Blir lite rörigt under tiden bara men det får man leva med

Så här rörigt alltså..

Hittade dessa skönheter på Sko-Forum på en FB sida.

Vet inte vad som hände men vips stod dom på min köksbänk ....:-o
Kosta sig tusing o lite till..men men....till ett bröllop i maj passar dom ju utmärkt ;-)

Dax att hoppa in i duschen och fixe te sej lite.
Om en timma kommer vår privatchaufför Jocke och hämtar oss.
Man har det ju för bra ibland :-)

Trevlig lördag folks!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Vardagsbestyr

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards